Vroeg opstaan is niet mijn hobby...

17 december 2015 - Hoofddorp, Nederland

Tenerife 2015

Vroeg opstaan is niet mijn hobby...

Met deze zin begon ik deze zomer aan mijn reisblog over Slovenië die jullie in grote getale hebben gelezen, waarvoor dank. Inmiddels zijn we een maand of vier verder en is het hoog tijd om het vakantiegevoel weer aan te wakkeren. De koffers liggen opengeslagen op het bed en beginnen al aardig gevuld te raken met zomerse artikelen. Gek idee om morgen bij het zwembad in het zonnetje te liggen turen naar een blauwe lucht. De vooruitzichten zijn prima, zo'n 25 graden.  Maar wat is dat toch met vakanties dat ze altijd in het holst van de nacht moeten beginnen? Om half drie staat de taxi voor de deur. Waanzin! Ja, je hebt nog de hele dag voor je... Je bent daar zo lekker vroeg....Gegarandeerd is het appartement nog niet uitgeruimd en schoon als we aankomen en na een nachtrust van maximaal drie uurtjes liggen we een groot deel van de dag op apengapen. Wat is er mis mee om gewoon lekker om 10 uur te vertrekken na een gezonde acht uur slaap? Dan ben je daar nog steeds vroeg en ligt de dag nog voor je. Maar dit alles zeg ik terwijl ik midden in mijn winterdip zit met een te laag gehalte aan vitamine D, chagrijnig en hoognodig behoefte aan zon. Ik kan het iedereen aanraden om in deze donkere dagen het zonnetje op te zoeken en de batterij op te laden. Het zou standaard in het basispakket van de zorgverzekering moeten zitten eigenlijk. Misschien zouden ons de taferelen zoals gisteren in Geldermalsen dan bespaard blijven. Wat een trieste toestand. Ik ben niet trots op mijn medelanders en dan zouden we bang moeten zijn voor vluchtelingen??

Mijn wasmachine roept en de koffers wegen nog geen 15 kilo dus er kan nog wat bij. Ik ga proberen jullie op de hoogte te houden van onze belevenissen deze week. Lees mee als je het gezellig vindt, zo niet, gewoon doorscrollen.

Tenerife here we come!