Dag 17

6 augustus 2015 - Ptuj, Slovenië

Onze laatste dag in Slovenië. Morgenochtend om 8 uur vertrekken we richting Nederland. Of we er één of twee dagen over doen dat beslissen we onderweg. Dat is afhankelijk van de drukte op de wegen. Vandaag nog een dagje genoten bij het zwembad. Vanwege de warmte was het erg druk. Ook veel lokale mensen zoeken een beetje verkoeling. Inpakken was onmogelijk omdat het zo'n 50 graden was in de caravan. Dat moest dus wachten tot na zonsondergang. De Mexicaan was ons gisteren erg goed bevallen dus die hebben we vandaag nogmaals met een bezoekje vereerd. De Kerkhofjes waren er ook voor te porren dus we hebben de week samen hoogst culinair afgesloten. De meeste dingen zijn nu gepakt en staan in de auto. De kinderen chillen nog even met hun vrienden in de hotellobby (daar is de wifi het best en verder is er geen vertier). Morgenochtend nog even langs het bakkertje om wat broodjes in te slaan voor onderweg en dan zijn we "en route". Het was een heerlijke vakantie. Jammer dat het weer de eerste week soms tegenviel maar in de tweede week is dit ruimschoots goed gemaakt. Slovenië is een mooi land maar wat ons betreft niet voor herhaling vatbaar. Ons hart ligt toch meer in Italië. Op de campings (en zeker de zwembaden) is niet zoveel aan te merken maar de omgeving waar we verbleven is uitermate saai. Voor bezienswaardigheden moet je behoorlijke afstanden rijden. We missen bergen en meren (of zee) en een boulevard met restaurantjes en winkeltjes waar je 's avonds nog even gezellig kan wandelen. De mensen zijn wel erg aardig en boodschappen en uit eten zijn goedkoop.
Ik zal morgen (of overmorgen) laten weten hoe onze thuisreis is verlopen en dan zijn jullie voorlopig van mij af. Ik hoop dat jullie hebben genoten van mijn verhalen. Niet altijd even enerverend maar aan de statistieken te zien waren er heel wat anonieme meelezers die het blijkbaar interessant genoeg vonden om terug te keren. In het verleden schreven we kaarten en soms brieven vanaf ons vakantie adres. Dit gebruik is door de moderne communicatiemiddelen op de achtergrond geraakt. Daarom vond ik het leuk om het thuisfront op deze manier op de hoogte te houden en 's avonds onder het genot van een wijntje de dag nog eens te overpeinzen. Nu ga ik naar bed want ik word opgevreten door de muggen en daar ben ik klaar mee!
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ans v.d. Elst:
    7 augustus 2015
    Lieve kinderen voorspoedige terugreis! Het zonnetje wacht op jullie!Laat maar weten als jullie er zijn,neem op tijd je rust! xxxx