Dag 18

9 augustus 2015 - Hoofddorp, Nederland

De tassen zijn uitgepakt en de wasmachine heeft het er druk mee. De thuisreis verliep helaas niet zo soepeltjes als gehoopt. We vertrokken om 8 uur met goede moed na eerst even wat lekkere broodjes te hebben gehaald bij het bakkertje. In Slovenië en in Oostenrijk was er nog geen vuiltje aan de lucht maar vanaf de Duitse grens was het raak. De ene file na de andere. Soms door een ongeluk maar meestal wegens wegwerkzaamheden. Al met al hebben we 17 uur gedaan over 1250 kilometer. Het was bloedheet, 40+ graden maar gelukkig hield de airco ons hoofd koel. Van de hitte hebben we dus alleen iets gemerkt tijdens de plaspauzes. Het leek wel een woestijn. Ik heb de kinderen bijna niet gehoord op de achterbank. De ene na de andere dvd verdween in de dvd speler. Leve de moderne techniek. Je moet er toch niet aan denken om de hele weg autobingo te spelen. Ik kan me verhalen herinneren van een eindeloos repeterend Bert en Ernie bandje. Gelukkig zijn ze deze leeftijd voorbij en hoeven ze niet meer vermaakt te worden. Nadat we hadden gegeten bij Frankfurt losten de files op en konden we eindelijk doorrijden. Rond 1.00 uur kropen we in ons heerlijke, zachte, grote bed dat ik altijd zo mis tijdens de vakantie. Einde zomervakantie 2015!